BVC

På BVC var allt bra, träffade en gammal skolkompis där också med hennes lilla bebis.

Binning väger numer 9580 gram och är 67 cm lång, huvudomfånget var 44 cm. Barnmorskan sa att han förmodligen haft en amnings-topp i början och att det var därför han gått upp så mycket. Han var lite tidigt också tyckte hon, kul! Som förälder suger man i sig alla såna kommentarer och blir stoltare än den värsta tupp! Han "står" ju massor om han får chansen, typ i gåstolen och sen kan han vända sig både från rygg-> mage och från mage-> rygg.

Efter BVC hälsade vi på Cissi och Arvid, det var jättekul fast Binning blev helt hysterisk och bara vägrade sluta gråta, till slut tog han bröstet iallafall och somnade.Binning vaknar alltid samtidigt med oss på morgonen och sen är han svår att få i sömn längre tider på dagen, ibland kan han somna i bilen men oftast vaknar han igen på en gång när man stänger av bilen. En halvtimme till en timme är normal sovtid för honom dagtid och det blir (max) 3-4 såna ggr per dag.

Vid kl. 16.20 ungefär hämtade vi Henke på jobbet och åkte upp till Lasse (Eva var inte hemma). Jag lånade datorn där, sen åkte vi till Gunnar, Henke ville se han nya superfina moped. "Ett riktigt kap". Jag har bilder på den, men dom får jag lägga upp en annan dag för er som är intresserade.

Idag hoppade jag över ridningen för det hade regnat massor här och Carmensita var genomblöt. Trist, men om det regnar imorgon med får jag gå bort till Nina och säga att jag vill stalla in henne. Det är tur att jag ska jobba två dagar den här veckan, då har jag råd att bunkra lite foder inför vintern + betala stallhyran, förhoppningsvis i förväg..? Vi får väl se!

Nu ska jag sova.. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: annika

oj! så stor va nora när vi va där sist, då va hon 8 månader! va de kan skilja mycket på de små individerna. hon är ju relativt stor hon oxå, för sin ålder. inte lång då, utan rund! :-)

2006-08-16 @ 16:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback