Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka och titta på fölmönstringen på Vreta ett par timmar och sen åka till Vreta Ägg och kolla på hästauktionen. Men som det står i rubriken, blir det inte alltid som man tänkt sig.. När jag satte in Binning i bilen stank det bensin, ångorna slog verkligen emot mig. Jag ringde Henke och han sa att det nog var bäst att inte åka med bilen och jag höll med, jag tycker det är obehagligt när man inte vet vart det läcker eller hur mycket som kan ha läckt ut.

Jag fick tänka om lite, och då bestämde jag att vi skulle gå en promenad på en gång istället för att jag skulle sitta vid datorn först.. Hade jag börjat med datorn kanske det inte alls hade blivit nån promenad, men nu var vi ute i 1 timme och 20 min. Jag kollade lite när en tant red på ridbanan i kanske 10 minuter, själva promenaden tog väl 1 timme och 10 min kanske. Vi gick rätt så långt, bort runt Långskogen där, det var jätteskönt och nu känner jag mig förstås både hurtig och ambitiös. Jag kom till och med ihåg att stretcha den här gången, förhoppningsvis behöver jag inte få lika mkt träningsverk som jag brukar. Det blev både motion, natur och kultur för efter vägen hittade jag det här:

kultur

Jag kommer inte riktigt ihåg vad det hette, men det var en gammal gravplats iallafall. Trestensröse eller nånting sånt tror jag.

Henke är och kör folkrace idag, han har kommit tvåa i första och andra heatet. Jag tycker det är superkul att det går bra för honom, annars går ju bilarna jämt sönder eller också händer nånting annat som gör att det skiter sig. Andra heatet var klart för bara en liten stund sen, jag antar att det tar ett gäng timmar till innan han är hemma. Hoppas han får behålla bilen om den håller tävlingen ut.

Nyss läste jag ut Linda Skugges bok "Ett tal till min systers bröllop". Den var bra, men det var så trist med huvudpersonens man att jag inte kunde fortsätta läsa boken i början.. Nu ska jag förmodligen börja läsa i "en ny serie för alla Harry Potter- älskare", efter de böckerna blir det nog en hel hög jag lånat av Eva + en liten trädgårdsbok jag köpte på Coop.

Idag har Binning på sig den blå- och vitrandiga bodyn (Kappahl) och de grå jeansen (HM) som jag köpt, den svart (blå?)- och vitrandiga fixonitröjan han fått av sin mormor och gröna PoP- strumpor från Camilla.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hallå! vad fin sidan var o gud vad du grejar :)förstår att de är kul! jag får väl börja mitt rastlösa liv igen.. eller nåtr... nåväl, hörs snart! puss till er!

2006-08-21 @ 16:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback