Jobbe..

rubriken kan ni med fördel läsa på gotländska, en dialekt jag behärskar när jag är full.

Idag har jag varit med Solla, Adina (jag är rätt så säker på att det ska vara d, annars är det l), Madde o Binning i Rappestad och rensat ogräs på skolan/ dagiset. Trevliga rabatter där, trots att det var mycket ogräs. Presidenten i Hot Rod-klubben satt och spelade UNO med dagisbarnen..

Vid kl.12 fick vi åka hemåt, Solla skulle köra turister från kanalbåten "Juno" och jag fick åka med. Kul att åka en vända runt Pålstorp ner till Vreta Klosters kyrka och tillbaka till kanalen. Det var helt underbart väder också, det kändes precis som en sommardag och som rätt sak att göra en sommardag. Det var f.ö. första gången Binning åkte häst och vagn.

Igår frågade jag Micke varför han höll på och mekade med sin 140 (en sedan) och om inte han skulle köra "kombi-racet" på söndag. Han sa att han skulle köra kombi-racet och då undrade jag varför han mekade med 140:in och inte kombi varpå både Henke och Micke började asgarva. Det var en kombinerad tävling, inte ett race för kombi-bilar, vilket ju jag trott och i mitt stilla sinne undrat varför Micke mekat med 140 hela tiden.. Bortgjord med glad!

Idag har Binning haft på sig den svart(?)- och vit randiga tröjan från sin mormor, gråa jeans och vita strumpor som jag köpt och den gröna bodyn med en folkvagn på, den har han fått av Madde. Han har haft på sig sin beiga kepa från "gammelgammelfaster" Vivi med, den är superbra om är lite stor.

Just nu är Binning och jag uppe hos Eva och Lasse, Henke var här för en stund sen men han åkte hem och ska meka. Jag tänkte lite smart att jag kan låna datorn med bredband här + få lite barnvakt istället för att åka hem och glo i väggen. Binning är glad nu när Micke, Lovisa, Alex, Max och Obelix kommit upp, dom verkar roa honom för jag hör hur han skrattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback