mumselimums

Idag har jag mumsat på massa goda saker, t.ex. gjorde jag bacon och makaroner (fullkorn, vad annars?) till lunch. Till middag panerade jag rödspättefileér och stekte potatis. Mums! Förstås åt jag egenodlad sallad till. Jag känner verkligen hur min IQ skjuter i topp nu när jag käkat fisk, skönt att vara smart!

Annars har Binning och jag varit ute på promenad, åkt ner till Fornåsa och handlat, lagat massa mat. Jag håller på och tvättar med, läser i gamla nummer av Lantliv som jag fått av mamma + att jag håller på med en grej till Eva också. Jag kan inte skriva vad det är, eftersom det ska bli en överraskning..

Henke har inte kommit hem än, han fick åka till Västervik på jourfel och nyss ringde han och sa att han måste stanna i stan och laga en hiss med. Han borde komma hem inom ett par timmar iallafall. Förmodligen blir det ingen ridning, även om det verkligen behövs idag. Igår travade och galopperade (lite galopp bara) vi runt Gullmossen, hon var jättefin. Kul.

Idag har Binning haft på sig Zlatan-bodyn från Birgitta, Åke o co och ett par gröna Polarn och Pyret strumpor som han fått av Camilla. Jag tog några bilder, men jag laddar nog upp dom imorgon istället för telefonen ligger nere på laddning.

När Henke kommer hem tänkte jag prova att tapetsera en tidsskriftssamlare, jag har inte riktigt fått fingrarna ur med dom än.. Fast jag har börjat, jag har klippt ut en opassande bit tapet. Jag kanske skulle göra iordning lite tapetvåder då..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback