torskgryta

idag har jag gjort torskgryta (tror iallafall att det heter så) med dill, torsk, ägg och redning. Det kändes ambitiöst och det blev gott, lite smaklöst kanske men man blir ju smart av fisk. Jag bjöd, för omväxlings skull, Eva på lunch, hon brukar alltid fixa lunch till mig. Skönt att kunna bjuda tillbaka nån gång. Eva skjutsade mig och Binning till banken i Ljungsbro, vi fixade ett till sparkonto till Binning inför dopet. Efter banken var vi till Coop där Eva handlade. Nu är vi uppe hos Eva och Lasse där vi kollar på brittiska tv-program medans vi väntar på Henke.

Idag har Binning på sig en vit långärmad tröja från min farmor, byxorna från dressen som familjen Fredriksson gav honom, oranga strumpor från Camilla.

Annars är det lugnt.. Jag ska jobba med Solla, Cissi och Arvid imorgon. Städa! Jag fick jobb mån-ons också städning med Solla, kalas att dra in lite cash + spara på mamma-dagarna. Det ringde ett okänt nummer till mig förut, jag är jättenyfiken på vem det kan vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback