jag vill aldrig ta bort..

vår jättefina julgran, kan man spara den till nästa år? Den har inte fått nåt vatten = den har inte tappat särskilt många barr. Den är så stor och yvig i hörnet av vardagsrummet, den fyller ut en fjärdedel av rummet och gör det riktigt hemtrevligt.

Igår jobbade jag hela dagen, Henke och Binning mötte mig på jobbet och där handlade vi ett köksskåp(som ska bli garderob). Det kommer bli jättebra när Henke har sågat till skåpet lite eftersom vi ska dölja proppskåpet med den blivande garderoben. Och äntligen, äntligen ska Henke få en garderob till alla sina kläder = lite mer städat hemma. Jag längtar tills allt är klart! Vi måste köpa en till kökspall också, vi måste ju ha nånting att sitta på när vi ska ta på oss skorna. Vi behöver skohyllor nu också, men det kanske vi kan göra själva.. Hmm hmm, jag fick precis en idé.

Just nu är vi uppe hos Eva o Lasse, det är världens aktivitet här, både två går omkring och hämtar grejer i "ajabaja" (en skrubb fylld med saker som inte barnen får röra).

Ikväll kommer Madde och Gunnar till oss, vi ska äta och smälla massa raketer. Det ska bli skoj. Cissi och Arvid kommer kanske också, men det vet jag inte säkert. Vi får se!

Kommentarer
Postat av: lotta

gott nytt år, cattis! =0)

2007-01-04 @ 15:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback