BVC!

Min lilla bäbis är så stor nu.. 9 kg precis, 65 cm lång och 43 cm i huvudomfång. Han följer sin kurva precis tydligen, även om allt snack om kurvor och "normalt" får mig att vilja spy till och från. Idag hade vi världens mysigaste barnmorska (tror det är en barnmorska på BVC iaf).. Hon hette Marie och var så rar, henne vill jag ha jämt! Undrar om man får byta bara för att man gillar henne bättre, den andra har ju så dålig andedräkt.. Det duger förmodligen inte som ursäkt.

Binning

En bild på underverkets första dag i livet också, det känns verkligen som att det var länge sen nu, men det är ju bara tre månader sen (imorgon om man ska vara petnoga). Idag var Henke med till BVC för första gången också, Binning firade med att kissa på barnmorskan.

Binning fick en vaccinationsspruta idag också, jag kommer inte ihåg vad det var för grejer, 5 st var det iallafall.. Jag tyckte det var obehagligt när han skulle få sprutan, jag tycker ju att det gör ont på mig själv och att mitt lilla barn skulle behöva få en spruta var värre ändå.


Idag har han, som vanligt, fått vara naken.


Kommentarer
Postat av: Helene

det är polio, difteri, stelkramp, kikhosta o HiB.. =) Alltså i sprutan.. stackars gossen.. måste verkligen åka o hitta på ngt snart..

2006-07-12 @ 10:53:08
Postat av: Ida

Hej tjejen. Tyvärr kan jag inte uppdatera om mitt roliga liv än eftersom min dator har kraschat för tillfället, så jag nallar på alla andras nu men den ska väl komma i funktion snart så kan jag blogga mer och underhålla dig med mitt underbara liv! :)

Postat av: Lotta

åh!!! jag visste inte att du hade barn! GRATTIS!!!
kramar

2006-08-01 @ 16:54:55
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: s

min lille skit fick sin andra spruta häromdan. tycker också det är lite läskigt. han var så glad innan och sen när sticket kom så blev han ledsen. fast han blev glad igen rätt fort haha.
tiden går fort. evan blir fem månader idag!

2006-08-10 @ 19:07:57
URL: http://ollikk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback