En kalasdag!

Idag har Carmensita äntligen blivit skodd. Jag ringde hovslagaren från Henkes föräldrar vid lunchtid och till min stora förvåning sa hovis att han skulle komma om tre timmar. Nu kom han inte förrens 4 timmar, men med tanke på att det tagit 6 veckor (jag vet, det är helt sjukt) att få hit honom över huvud taget så känner jag att det bara är till att hålla god min. Trots att Carmensita gått barfota i 6 veckor hade hovarna inte alls vuxit mycket, därför blev hon plastad också. Hoppas det håller och att det blir ordning på hovarna nån gång snart, hon har ju käkat massa tillskott och det borde ju börja synas snart tycker jag.

C´s bakhovar

Jag passade på att ta en bild på henne på vägen tillbaka till betet också, det var lite knepigt eftersom hon skulle kolla och ropa efter de andra hästarna hela tiden. När vi närmade oss stallet före skoningen började hon trava och skrika efter hästarna, trots att hon precis lämnat dom på betet. Knasiga häst!

Carmensita!

Idag har Binning på sig det blå- och vita Nikesetet från min gudmor Malin med familj. Det är stort, men inte för stort. Han är förstås jättefin, som vanligt. Här på bilden, som är tagen uppe hos Eva och Lasse, gosar han med nallen utan namn och ligger på köksgolvet på en mysig filt.

Binning

Annars har dagen varit lugn, jag har läst lite i "Blommor i regn", en novellsamling av Rosamunde Pilcher. Henke har mekat med 32:an och Binning har mest gnagit på nallen och sprattlat som en liten fiiisk.

Imorgon ska vi förmodligen åka till Jonny och Lena utanför Borås, på söndag bär det av till Halmstad där Maria och "Laas" bor.. Där tänkte vi vara tills på tisdag.. Det är iallafall våra planer, man vet ju aldrig om dom går i lås eller ej. Henke skulle meka med 32:an imorrn innan vi åker också, vi får se vilken tid vi är "on the road".. Nu tänkte jag packa ner alla kläder vi (dvs jag och Binning) behöver och sen är det nog dags för sängen!

Kommentarer
Postat av: annika

man ser inte så mycket av hästen i den vinkeln, kan du inte lägga in nån annan bild? va e hon för ras? checka in min blogg, har lagt ut bild på nora då hon kör bil... :-) kram på er

2006-07-14 @ 13:54:07
Postat av: sarah

hej gumman, kul att du äntligen fått skor på carmen, och vad eran lilla knodd växer!!! kommer ni inte upp till dalarna snart, skulle vara kul att träffa er??...puss och kram

2006-07-14 @ 14:32:41
Postat av: bella

kolla gärna in på min blogg :D

massa videoinlägg och sånt :)

följ gärna via bloglovin :D



fin blogg btw :)

fin design :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback