Fixa och trixa

Staket

Idag har Eva och Lasse varit här och hjälpt oss på alla möjliga sätt. Lasse och Henke var i garaget och gipsade + satte upp lister (det blev jättefint, jag har ingen bild på det än bara).. Eva sydde överdraget till Binnings skötbords-dyna och vaktade Binning så jag kunde måla på altanen (Kolla på bilden ovan- superfint eller hur?!) och klippa gräset. Toppenkalas att få så mkt gjort, synd bara att färgen tog slut, p.g.a. det kunde jag inte måla klart och det hade ju varit prima om jag hunnit måla klart idag tyckte jag. Annars har jag rensat lite lite i sallads-rabatten (jaa jag vet, men vi har inget trädgårdsland och jag tänker inte göra ett nu heller)..

Här nedan en bild på det superfina överdraget.. Iden är inte min, måste jag naturligtsvis erkänna. Min kusin Sigrid hade ett liknande överdrag till sin dyna och jag tyckte det var en sån superbra idé att jag köpte lite vaxduk med trevligt mönster och tänkte sy en lika, men då sa Eva att det var ju bättre att ha kardborreöppning på den ifall luften skulle gå ur och i samma veva erbjöd hos sig att sy den också. Det tackar jag naturligtsvis inte nej till, hon är ju proffs!

Binnings skötbord

Dagens bild på gullungen: idag har han på sig en body i storlek 74/80 (hjälp, vart tar tiden vägen?!) och den har han faktiskt fått av sin snälla mamma.. Det var en pärs att hitta en rosa body utan blommor, volanger, prinsessor osv. När alla (ja, nästan alla) klagar på att han har rosa kläder säger jag bara att en riktig man kan ha alla färger. Henke har ju t.ex. en rosa träningsoverall när han var liten. Jag vill inte att han ska bli en "rosa är för flickor, blått är för pojkar"- tönt. Grr..

Binning!

Imorgon händer det grejer, iallafall för Henke som tänker meka med sin 32:a. Jag och Binning får hänga där upp och kanske läsa lite i nån bok? Det blir nog kalas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sis!
Superfina bilder, allt var verkligen kanon fint: ) Vad du är duktig på att måla! Binning var jättesöt i sin body! måste träffa honom snart, känns som han vuxit som tusan!
Hade kalas! Take Care!

2006-07-13 @ 14:16:31
Postat av: annika

de e bra! har precis samma problem att de e volang o blommor o skit på alla flickkläder, de ska se så prinsesslika ut hela tiden, gillar jag inte.

2006-07-14 @ 13:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback