Uppdateringar!

Nu är vi hemma från Ålandskryssningen igen, jag börjar med att berätta om den. Vi åkte med Birka Paradise och det var kalas. Vi var väl lite överallt antar jag, soldäck, i matsalen, i hytten osv. Skönt att komma bort och bara slippa tänka på allt. Helt underbart faktiskt och välbehövligt. Binning var förstås jättesnäll, alla gamla (och en hel del inte så gamla också för den delen) tanter och gubbar tyckte att han var såå snäll och söt. Det tycker förstås vi med. Bild 2 är taget i hytten vi hade, vi bodde på däck 9 (av 11) och hade ett runt fönster bakåt, vi såg direkt ner i kölvattnet. Jättefin hytt, och en rolig tropisk fondvägg.

Bild 1 visar Max i sin djävulsdräkt på Henkes kalas i söndags. Det är extra gulligt eftersom han inte kan säga djävul utan säger "Äblen" istället.

Bild 3 (det blir lite konstig ordning) är på Findus när han klättrar i päronträdet. Det tog jag när jag satt och läste där (vi har ställt dit ett litet bord, två stolar och en bänk där i skuggan). 3 juli var det, på kvällen.. Superskönt i skuggan.

Bild 4 är tagen 4 juli, det visar vårt altangolv som jag håller på att tvätta. Skaplig kontrast, det var verkligen en bra idé av Henke att vi skulle högtryckstvätta det innan vi oljade det, jag trodde bara att golvet hade blivit gråare för att det var äldre, men under det som uppenbarligen var smuts, gömde (och gömmer) det sig ett fint träfärgat golv. Förutom tvättning och oljning av golvet ska vi förstås måla staketet också. Det kommer bli kalasbra. Jag lovar att lägga upp bilder på det när det är klart, man kanske skulle ta några före- bilder också!













Just nu har jag nog inget mer att säga tror jag.. Förutom att vi köpte massa godis på båten, jag kommer nog få hål i tänderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback