efter grillning..


Idag har vi grillat, Eva o Lasse kom hit och käkade med. Jag hade gjort färskpotatissallad (koka färskpotatisen i typ 7-10 minuter, blanda med lite olja och sockerärtor som du kokat i 2 minuter och sen skurit i fina bitar), grillat kött (förstås, annars blir det ju inte grillat).. till det förstås en grönsallad med sallad, tomat, gurka och surprise: morötter. Jag hade varit så ambitiös att jag gjort efterrätt också, fast jag hade gjort det relativt lätt för mig: sockerkaka med kanelsmak med grädde och jordgubbar till. Lite extra fest med chokladflarn ovanpå med.. Nu när jag tänker efter och ser hur lång listan blev, samt med tanke på hur länge jag höll på med förberedelserna känns det plötsligt som att jag gjort världens gala-middan. Vad duktig jag är!


Grillgänget

Binning fick dom här söta kläderna av Eva och Lasse med, det var viktigt att folkvagnscabben syntes ordentligt på bilden, och visst syns den? Jättebra med ett till t-shirt och shorts set eftersom han bara har ett annat som han fortfarande kan ha. (Det som det står "space buddies.." på är nog för litet nu). Tidigare på dagen hade han på sig en vit långärmad body och ett par ljusblåa hängslebyxor med Musse Pigg på, allt det hade han fått av Camilla. Han var superfin i Musse- byxorna och dom passade jättebra. Dom är rätt så varma, vi får se hur mycket han hinner använda dom framöver.. Hann inte ta något kort på honom i dom kläderna, men det kommer förmodligen ett från nån dag framöver.

Binning

Idag är Henke sjuk med, jag har smittat honom. Han kom hem från jobbet vid kl.11 ungefär, kul att ha honom hemma lite men det är trist när han är sjuk. Konstigt att han blir så sjuk, eftersom jag precis haft samma grej själv men jag var inte helt utslagen för det. Jag tror att killarna mer tar tillfäller i akt att få slappa ännu mer än vanligt. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback