I Dalarna..

Imorse kl. 7.30 åkte jag, Binning, Camilla och David mot Dalarna. Omkring kl. 8.30 var vi i Karlsborg och skulle hämta pappa, han var jättefull och låg och sov i Befälsbaracken. Vi fick smörgåstårta av majoren och kaptenen som var där och sen fick vi liv i pappa till sist så vi kunde fortsätta mot Dalarna.. (Vi blev fulla av hans andedräkt, jag sa att om han skulle hålla i Binning fick han lov att andas genom näsan).

Vi åkte genom Avesta/ Krylbo eftersom pappa hade sin bil där och vi kom till Hedemora vid kl. 12 ungefär, till Österby kl. 13.40 eftersom vi skulle köpa mat på McD, det var jättelång kö i driven bara för att alla Sthlm- are vill fira midsommar i vårt fina Dalarna..

Annars har jag hunnit med att hälsa på farmor tillsammans med Sarah, käkat på Lappen med Camilla och Sarah (daim, pistage och mjukglass, pistagen var äcklig men det andra gott)! Provhoppat Davids studsmatta- jättekul men verkligen skitjobbigt, jag orkade bara 2 minuter eller nåt.. Jag köpte en kombinerad mors dags- och födelsedagspresent till mamma också, en jättefin blockljuslykta.. Måste fixa en bild på den till bloggen framöver, har tagit några roliga kort på FIS också som jag bara måste visa upp.

Idag har Binning förbrukat hur mycket kläder som helst, för på morgonen bajsade han ner sin gul- blåa sverige- dress från pappa o co (som David valt ut), på FIS (uttalas f i s inte fis) bajsade han ner sin ljusblåa body med små lok + de nya byxorna han fått från farfars förra fru Anne (ljusgråmelerade mysbyxor som är perfekta på sommaren). Nu har han på sig sin blåa ABC- body och de gröna byxorna med oranga revärer och musse pigg på, som han fått av sina mostrar. Av Anne fick han en jättefin neongrön tröja med en liten elefant på också. Jättesnällt av henne att skicka en present, måste maila och tacka henne med..

Nu är vi ute hos pappa igen efter en liten episod med kylaren.. Allt vatten hade läckt ut (det var världens pöl på gatan utanför mamma), jag fyllde på men det rann ut alltihopa men sen kom pappa och hällde i massor, då stannade det helt plötsligt kvar.. Jag fattar nada, men det är ju kalas att det funkar igen.

Nu ska jag ta och ringa till Kjell medans jag kommer ihåg det, men först ska jag kolla Ebbas blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback