Äntligen blogg!

Guuud! Jag har nästan blivit galen när jag inte kunnat logga in och skriva på bloggen som en normal människa. Fattar inte vad det är för fel på datorerna hemma hos mamma(?!), jag loggar in som vanligt och kommer in, går in på nytt inlägg men sen blir jag utkickad *grr* Jaja, nu är vi hemma igen hela lilla familjen, vi har ju varit i Hedemora i helgen:

Åkte i torsdags kväll, det tog rätt precis 4 timmar att köra. Binning sov hela vägen, han är så duktig. Mammas kille! Vi satt uppe och pratade med mamma, Camilla och Sarah som kom ut till Österby för att vi skulle prata med pappa om farmor, pappa var borta och körde traktor åt Olle så vi hann prata nästan en timme tror jag..? När han kom hem åkte vi till McD och åt kvällsis, mums. Camilla var med också, skönt att få lite quality time med henne ensamma tyckte jag. Vi kom i säng vid kl.23.30 ungefär..

Fredagen började med att vi skjutsade in David till hans skola, där lurade han in oss i klassrummet och tvingade oss att stanna under första lektionen (vi trodde att vi bara skulle lämna honom efter att han fått visa upp Binning)..  Dom hade religion i ungefär en kvart och sen fick dom läsa. Så var inte skolan på min tid!! Menmen, tiderna förändras och det är ju skönt för ungarna antar jag. Hoppas bara att dom lär sig nånting. Efter Stureskolan åkte vi upp till Vickan och kollade på hennes supersöta ridponnyföl! Vickan var inte hemma, men jag pratade med Lena och Madde iallafall, skoj.. Kl. 12.30 var det lunch hos farmor, vi var hem till mamma en vända och kollade dator (Henke kollade på film), hämtade Camilla där också. Farmor bjöd på fläskkarré, klyftpotatis och trattkantareller, till efterrätt var det glasstårta och hallon, mums! Kl.14.20 var vi hos farfar, där var Gun också. Var där i ungefär en timme och pratade med dem. Mest med Gun för farfar hade nog använt upp dagens resurser.. Gun berättade att farfar hade blivit så glad att han börjat gråta när han fick höra att han blivit morfars far. Kul och väldigt oväntat! På fredagkvällen grillade vi med pappa o co, jättegott förstås. Satt uppe till kl.24 och pratade med dem, Camilla och Sarah kom ut en vända också.

På lördagen var ju Sigrids dop i Garpenberg kyrka. Tog massor med fina kort på dom, Adrian var hennes fadder. Efter dopet var det smörgåstårta i Backgården, verkligen jättegott! Sigrid fick massa fina presenter, ett körsbärsträd av oss (mamma o co, Christer o co + vi "lilla familjen"). Vid ungefär kl.15.30 tillbaka till stan; jag, Camilla och Sarah pratade med farmor om att hon inte alls mår bra och att hon måste skaffa hjälp till sin gubbe. Hoppas verkligen att det gick in och gjorde lite verkan nu.. Kl.19 var vi tillbaka i Garpenberg för att grilla, även det jättegott förstås! Kvällen var trevlig och vi kom i säng vid kl.24 igen. Egentligen alldeles för sent, men jag får ta igen det i veckan!

Idag har Henke hjälpt Dennis med hans golf (bytt fläkt) och jag har städat ur mitt rum hos pappa. David ska flytta in där istället, vilket är smart eftersom varken jag eller Sarah är där särskilt ofta. Vi kom iväg ungefär kl.13.30 från pappa, tog en vända förbi mamma och sen ut till stallet. Lastade i alla saker + Carmencita och lämnade stan vid kl.14.45. Ett stopp på vägen och sen var vi hemma vid kl.19.10 ungefär..

Nu måste jag verkligen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback