Hästar..

Igår när vi åkte hem från Eva och Lasse kl.21 på kvällen mötte vi två söta ponnyston med varsitt ännu sötare föl. Fast dom kom i trav på vägen och det var nog inte riktigt meningen. Vi stannade och försökte fånga dom, som tur var sprang dom in på en liten väg mot bäckravinen. Henke fick åka iväg och leta reda på deras ägare och jag fick vakta vägen upp till den stora vägen.. Henke hittade ägarna iallafall och dom fångade in sina kusar, skönt! Jag bli bara så jävla förbannad på bilarna som låg bakom hästarna och fortsatte köra! Man KAN inte bete sig så med djur, det är ens jävla skyldighet att stanna och göra det man kan för att hjälpa till. Hur länge hade dom tänkt ligga bakom hästarna och driva dom framför sig egentligen?! *grr* jag blev jättearg så jag har skrivit en insändare till Corren på ordet fritt om att man ska visa hänsyn. Hoppas den kommer med i tidningen.

Annars då om hästar: Carmencita kommer ju hem på söndag, har satt in en annons på blocket om att jag söker sällskap till henne. Jag har ringt på en annons själv också om ett sto new forrest/ hbl som verkade intressant, det var inget svar. Får försöka igen senare..

Ja det var väl allt på hästfronten just nu tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback