Prison Break

Nu är hela familjen uppe hos Eva och Lasse och tittar på Prison Break, nu ska vi se avsnitt 2 säsong 2.. Eva är inte hemma, men hon kommer vart efter. Jag tänkte laga mat sen; fläskfilé fylld med bacon och ädelost med bakad potatis till.

Binning sitter i bilen och sover, han var trött. Imorse ramlade han ur sängen när jag var i stallet, Henke vaknade av att han låg på magen på golvet och skrek. Med ett rött märke i pannan, jag hoppas att han inte gjorde sönder nånting inne i huvudet. I fortsättningen ska han få sova i sin spjälsäng om jag åker hemifrån på morgonen eftersom Henke har noll-koll på honom. Jag sover aldrig så tungt, jag vaknar vid minsta ljud tex imorse när Bärnst klöste sig runt hela sängen bara för att han ville ut. Klockan var typ 20 minuter innan jag skulle gå upp så jag tänkte lite smart att han får fan vänta med att gå ut. Men inte då, kattjäveln pissar på golvet (typ som en femkrona stort bara men ändå!) och kraffsar väldigt noga efter sig så jag blir tvingad att gå upp och släppa ut honom. Nästa gång jag har stallskorna på mig och har möjlighet ska jag sparka av honom ett par revben tänkte jag. Henke säger att jag inte får göra det, men vadå han "lärde" ju mig en läxa när jag inte lydde och släppte ut honom på en gång, då kan väl jag lära honom en läxa tillbaka.

Idag har jag börjat klippa Carmensita, det blir proffsigt snyggt! Jag har huvudet och lite mellan frambenen kvar för jag fick åka från stallet i panik kl.9.30 eftersom jag lovar att vara hemma senast kl.9.15..

Kommentarer
Postat av: annika

nora har ramlat ur sängen 3 ggr. verkar inte ha några men av det. 2 ggr för mig och en gång för peter. de e lätt hänt.. men man blir ju jätterädd när det händer o känner sig som värsta dåliga mamman.... kram

2006-11-16 @ 09:55:29
Postat av: mormor

Hej, jättekul att följa vad som händer hos er. Säkert ingen fara med Binning - han föll nog ganska mjukt, .... men visst kan dom slå sig särskilt om dom ramlar på något. Kul att du kommit igång med ridningen - hoppas att du kan hinna med den i fortsättningen också. Du är jätteduktig tycker jag som hinner med så mycket. ha det bra - kram, kram, / mormor

2006-11-16 @ 10:49:02
Postat av: Lotta

jag såg avsnitt 11 på säsong två igår. det tolfte kommer på tisdag. can't wait. det är sååå spännande =0P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback