Boktips

Tack för de bra boktipsen jag fått i mina kommentarer. "Små Citoner Gula" har jag redan läst, fast man kan läsa om, speciellt en så bra bok som den. De andra tipsen ska jag kolla lite närmare på när jag beställer böcker nästa gång. Av Karin Wahlberg har jag läst "Ett fruset liv", den är med i serien om Claes Claesson, det är förmodligen värt att läsa resten av böckerna om honom också. Jag måste dock vara på rätt humör för att kunna läsa böcker med mord och otäckheter i.

Idag har vi hunnit med ett stopp hemma hos Cissi och Arvid, där var det fullt hus. En liten tjej var där och provred Bibbi, hon hade sin mamma och en till tjej med sig, sen var Kim där och hälsade på med. Kul att träffa lite folk, Cissi bjöd på lundh innan jag och Binning åkte upp till Eva. Stuvade makaroner och korv till mig och Binning fick smaka lite mosade morötter, han sa "mm" hela tiden det verkade vara en riktig höjdare.

Nyss beställde jag en A-skatteblankett från Skatteverket, jag ringde dit och då var det hur lätt som helst. Jag har inte hittat rätt sida på hemsidan, men nu är det klart iallafall. Skönt att slippa tänka på det.

Idag har Binning på sig den vita långärmade tröjan med en beige rand på ärmen, vita strumpbyxor, röda och vita raggsockor, mörkblåa byxor, gul- brun- och turkos tröj-jacka med luva. Det är rätt kallt nu tycker jag, bara 6 grader igår kväll när vi gick och la oss och imorse var det ungefär lika.

Imorgon ska Helen stalla in Cassandra och då får Carmensita flytta till sitt nya stall. Jag vet inte om dom har nåt strö än, men om inte kan hon gå ute ändå fast med täcke på natten tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback