Dagen idag..

Jag har badat mr. B, när han var halvt påklädd ringde Helen och sa att Carmensita var hemma hos henne. Jag klädde på barnet klart och sen åkte vi mot Helen och stallet. Helen gick med henne och jag åkte i förväg och mockade och gjorde klart. Carmensita hade blivit jagad av Picasso i hagen (första dagen han var i hagen) och sen hade hon hoppat ut. När hon hade stått i boxen och lugnat sig ett tag + blivit ryktad tänkte vi att det var lika bra att släppa ihop henne med de andra hästarna i den stora hagen ändå. Picasso och Amaretto jagade in henne i skogen och där hoppade hon över staketet och sprang till Helen igen. Sen fick hon stå inne i några timmar och efter det gå ut i sin vanliga hage tillsammans med Manilla, som vanligt. Jag har inte hört nånting mer och då antar jag att det är lugnt. Jag hoppas att hon inte tänker hoppa över staketet i tid och otid nu bara för det här. Som det ser ut just nu får hon gå själv i hagen med Manilla och Godiva.

Annars har jag diskat, lagat mat, bäddat rent i sängen (såå fräscht!), läst tidningar, hämtat posten, tvättat, burit in ved, städat och förstås tagit hand om Binning också. Världens finaste unge, trots att han vaknade två gånger inatt och gallskrek. Stackars..

Jaha, nu ska jag väl läsa lite i
Cosmo tänkte jag och sen ska jag duscha innan jag kryper ner i de rena lakanen.. Jag längtar.

PS) jag har eldat också, det kommer vara superskönt att lägga sig och sova sen..


Kommentarer
Postat av: Helene

Låter som en hektisk dag! =) hoppas hon inte hoppar ut med, nisse hade39,8 graders feber igår, idag knappt ngn.. hmm.. lusigt! Men men.. Vi kan väl höras på telefonen! Massor med kramar..

2006-10-17 @ 09:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback