Hemma med halmen

Nu är vi hemma igen. Vi stannade på McDonald´s i Mjölby och käkade och sen var vi på CityGross och handlade också. 4 kg köttfärs bland annat, jag har precis gjort köttbullar av 2 kg. Det låter faktiskt lite mer ambitiöst än vad det verkar eftersom jag inte stekt dem utan gjort i ugnen. De smakar jättegott, jag har haft i nejlika och koriander. Koriandern eftersom vi köpte färsk på kruka och nejlika för att få lite jullukt! Köttbullarna är till jul, om ni undrar. Jag tänkte göra lite i taget så jag slipper göra precis allting sen när det är dags.. Jag har köpt en jullykta på Coop också, det är en liten röd stuga med vita knutar. Jättesöt och julig. Jag älskar jul, om nån missat det... Nu när det börjar bli mörkt på kvällarna (typ kl.17, hjälp) måste jag julpynta och lyssna på julskivorna.

Nu måste jag ner och umgås med min älskade familj, kanske sova tidigt också eftersom vi ska skjutsa in Henke till jobbet imorgon. Hans sista 4 dagar på det här jobbet... Det ska bli skoj att ha honom hemma i 3 veckor även om jag mest tänkte försöka jobba och rida. Jag har redan varnat honom för att han verkligen borde ta tag i alla halvfärdiga saker som dräller omkring här, och han verkade hålla med vi får se hur det går... Idag när vi kom hem var vi, och är, väldigt inspirerade: Henke har äntligen dammsugit, jag har gjort köttbullar, städat lite och diskat lite, städat undan i gästhuset och då bar Henke och Lasse ut sängen från vardagsrummet ditut. Äntligen lite ordning så man har lust att fortsätta hålla fint! Nu behöver vi "bara" förvaring. Jag tänkte köpa några plastbackar i glada färger till Binnings grejer på IKEA nån dag. Förmodligen nästa gång det blir pengar eftersom jag redan är pank, hur går det till? Jag har såklart lite pengar kvar till mat, men det är bara några hundringar. Om nån rik givmild person läser är det bara att slänga hit lite cash, tack.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Hej! Borta bra med hemma bäst eller? =) Har ni haft en bra helg? Festen igår var lyckad, förutom att toan vart sönder knullad.. =) Skall Henke byta jobb? Ska vi försöka ses någon dag i veckan? Kram på dej..

2006-10-29 @ 21:31:02
Postat av: annika

är det henke som ska va föräldraledig nu då eller? jag borde nog också börja förbereda julen, som du med köttbullestek osv... så himla ambitiöst!! kramar på er

Postat av: Lotta

personalrabatt ju ;0)

2006-10-31 @ 16:58:45
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Helene

Vart har Cattis tatt vägen då? Antar att du jobbar en del! Ja skall börja jobba nästa vecka, skall köra lkpg på måndag, kanske kan ta en lunch ihop el nått... Kramar H o O

2006-11-02 @ 09:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback