hovis

Idag har Kjell varit och tagit av Carmensita skon, ja skon. Hon hade en av fyra kvar nu, jag förstår inte att det kan bli så knas. Menmen, nu ska hon gå barfota en månad ungefär och förhoppningsvis hinner det växa ut lite mer hov. Om två- tre veckor ska Kjell komma igen och jämna till hovarna och se hur det ser ut.

Binning och jag hade världens tur idag, mest jag, för Helen bjöd på lunch när vi var där. Mums: stekt potatis, korv och blomkålsstuvning. Och jag som trodde att jag inte gillade blomkål, vilken överaskning.

Nu är Binning och jag uppe hos Eva och hälsar på, Henke kommer hit efter jobbet. Han ska ha jouren i helgen och är inte så glad över det. Han kan ju vara glad över att vara ledig 3 dagar nästa helg istället och pappaledig om en månad och en vecka ungefär. Ja, eller ledig och ledig hehe. Jag känner mig inte precis ledig när jag är med Binning, det är snarare dubbelt arbete hela tiden. Gud vad skönt att börja på IKEA så man kan vila upp sig.

Imorgon är det kvarndagen i Bjäsäter, det ska vi vara med på. Jag har lyckats vara upptagen varje år på Kvarndagen, men iår kanske jag kommer kunna göra alla saker jag har velat göra i flera år men alltid lyckats vara upptagen precis när de är. Tex kvarndagen, julmarknaden på Ekenäs slott. Saker jag redan missat iår: Hantverksdagarna på Ljungs Slott. Ååååh, igår på IKEA höll de på att plocka upp alla julgrejerna, jag och Eva gick flera varv och kollade.

Kommentarer
Postat av: Lotta

haha - vila upp dig på IKEA när julen närmar sig?! glöm och dröm! =0P haha. då är kunderna som GALNA! jag skojar verkligen inte... tro mig. min tredje jul nu. puh! vet inte om jag fasar eller längtar. hehe.
och julsakerna kommer tidigare år för år. visst är det mysigt då de kommer men man ser dem typ varje dag fram till jul, då ledsnar man. dessutom så ska man ha någonting så ska man köpa det nu. sen tar det slut. men hur kul är det att köpa julpynt nu för att direkt stoppa ner det i en kartong hemma och invänta första advent? nae... inte så roligt =0P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback