Mina gröna och kreativa fingrar

           

Bild 1: Jag har byggt en klätterställning till porslinsblomman. Jag traskade ut i skogen bakom garaget där någon (förmodligen dom som bodde här före oss) har dumpat massa skräp, bl.a. två kaninburar. Det var bara att knipsa loss lite sånt nät och ta fönsterpinnarna: vips så var det klart.

Bild 2: Jag har sått en omgång med röda pelargoner till, en har pallrat sig upp hittills. YES jag är bäst på att odla växter!

Bild 3: Från första pelargonomgången överlevde 2 frön (av 8 men det berodde på att jag använde kass jord från den gamla dyngstacken).

Bild 4: Min påskbukett från IKEA. Superfin och skönt att få så fin uppskattning från jobbet.

Kommentarer
Postat av: lotta

fick du LILA blommor i din bukett?! vad orättvist. jag fick bara gula, och slutade sist av alla (nästan) så de var lite för utslagna också. men ja, ja - tanken som räknas ;0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback