Fyllekörning

För några veckor sen berättade Henke för mig att lika ofta som man möter en taxi, lika ofta möter man någon som kör full (eller påverkad av alkohol). Nu tänker jag såklart på det varje gång jag möter en taxi och rycker till. Vilket såklart är helt i ionödan eftersom det (förmodligen) inte är taxichaufförerna som kör fulla. Dom har säkert alkolås i sina bilar.

Det är verkligen obehagligt att tänka på alla fyllon ute i trafiken. Skärp er (om nån fyllekörare nu skulle läsa min blogg)!

Kommentarer
Postat av: annika

=) nej jag tycker inte du yrar, de låter helt rätt för mig, de där me äldre hönsmammor. jag vill få en frigjord o tuff o orädd tjej, som klarar sig i världen. som står för sina åsikter o tål o ta lite skit. =) fast jag e lite för mycket nej-sägare ibland. fast jag itne vill egentligen.

2007-08-23 @ 17:10:04
Postat av: t

Gud, jag fattar precis. Jag jobbar med avgiftning av alkoholister. Sen jag började där har jag fattat hur fruktansvärt många det egentligen är som fyllekör. Och nästan värre är ju att många alkoholister kör _bättre_ med alkohol i blodet än nyktra. Vilket ju innebär att de är en trafikfara hur de än kör. Ruggigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback