Jag = städtant

Jepp, jag har dammsugit nästan hela nedervåningen (sovrummet är kvar) och gjort rent ugnen. Jag har aldrig gjort rent den förut och jag misstänker starkt att de som bodde här innan oss inte skurade ur den ordentligt innan dom flyttade heller. Jag höll på en timme och sen fick det vara nog för då hade B vaknat efter sin tupplur.

Vi har varit ute lite också, en promenad på förmiddagen (Binning i vagnen) och nyss slängde jag alla halvruttna äpplen och päron som getingarna kommer för att mumsa på. Henke får jättekraftiga reaktioner på getingstick, alltså måste jag plocka bort all fallfrukt. Binning fick ett päron att mumsa på under tiden (ett nytt fräscht från trädet alltså, inte ett halvruttet från marken).

Nu tänkte jag passa på och diska spisinredningen innan Henke kommer hem, för då har jag tänkt åka till stallet och rida. Vi får se om det blir tillsammans med Linda och Manilla eller om det blir en sväng på tu man hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback