Intervjun

..idag gick bra. Det kändes bra och Jessica var förstås proffsig och trevlig. Hon sa att jag "skulle passa bra in i deras gäng". Kul!
Det jobbet är som sagt 20h/ vecka, men det är ett vikariat. Förmodligen blir det en fast tjänst, men det är inte säkert. Jag är ute efter en fast tjänst förstås, men samtidigt verkar Hemtex-jobbet vara roligt och mycket varierande, till skillnad från IKEA-jobbet där det kommer vara samma samma hela tiden. Vilket också kan vara skönt, men jag börjar känna lite "jag kan det här nu". Jag pratade med Peter på IKEA idag och han hade pratat med personalavdelningen som sa att man inte kan göra nånting åt lönen, vilket jag ju faktiskt råkar veta att man (läs: dom) visst kan. Han skulle prata med dem igen och sen ska vi diskutera det hela imorgon och jag utgår ifrån att han vill ha mitt ja eller nej då också. Svårt. Verkligen ett dilemma. Men ett angenämt sådant eftersom jag aldrig varit i en liknande valsituation. Jag har alltid fått ta det som erbjuds och nu är det två val. Jag försöker tänka framåt också: för att få gå IKEAs chefsutbildning måste man vara flyttbar och jag känner mig inte flyttbar med man, barn och häst här. Det är en sak jag vet de trycker hårt på. Vi får se, tipsa mig gärna..

Kommentarer
Postat av: Syster - Sarah

nu har jag uppdaterat bloggen !

2007-02-19 @ 20:55:11
Postat av: lotta

kul med hemtex-jobb!!! =0)
men du ska ha kvar helger och behovsanställning på IKEA eller?

Postat av: annika

hm. svårt val..

2007-02-20 @ 17:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback