Jag går på diet

Jepp, inga kolhydrater och inget socker för min del. Det gäller i minst en vecka och max 2, som jag förstått det är det lätt att bli lite prillig eftersom man tvingar kroppen att använda de lagrade fettreserverna istället för att tillföra ny näring. Det passar mig skitbra, en snabb viktnedgång (hoppas jag) och sen måste man stabilisera. Idag är dag två, jag klarade hela gårdagen galant, om jag får säga det själv.

Anledningen till att jag gör det här är såklart att jag behöver gå ner i vikt (väger lika mycket som direkt efter förlossningen: 70 kg) och min målvikt just nu är 65 kilo, men gärna lite mindre. Typ 60-62 om det går, men det är inget måste. Jag är nöjd på 65, när jag kommer dit!

Sparken i arslet för att komma igång fick jag av Tina i stallet som gjort så här i flera omgångar och sen lyckats hålla sin nya vikt. Hon säger att det viktigaste är att man verkligen bestämt sig och det känner jag att jag har gjort. T.ex. igår var det en tjej på jobbet som mumsade på en mjukglass, det såg verkligen gott ut, men jag tänkte "det är inget för mig". Fungerade jättebra, lika när jag var i affären och gick förbi godishyllan. Jag är stolt över mig själv och nu jäävlar ska jag hålla i det här! På torsdag nästa vecka får jag äta "vad jag vill" igen, men jag funderar på att skippa godiset i fortsättningen också. Önska mig lycka till, nu ska jag strax åka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till sis:) Jag kommer på lördag o peppar dig! :)
Lycka till på jobbet!
jag är hemma på "rast" nu.. 2 h mellan jobben, ska packa lite inför lördag.
Hade bra ås syns vi i helgen! kram!

2007-07-12 @ 14:27:03
Postat av: annika

lycka till! va härligt o komma igång! jag har floppat varenda gång, jag har totalt skylla mig själv....

2007-07-12 @ 15:07:40
Postat av: Helene

Lycka till! Önskar ja vore så peppad oxå. Måste grilla nästa helg då? Ni kanske kan komma hit o kolla hur vi bor..;) Kram..

2007-07-12 @ 21:20:11
Postat av: Fröken Pastej

Lycka till snärtan!

2007-07-13 @ 01:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback