Dagens skratt!

Annika tror att våra katter fångar möss. Ha ha ha! Jag skrattar högt och rått (fyndigt) innan jag tänker efter: att jo, visst fångar dom både möss, fåglar och ödlor. Ute. Inne är dom som världens lataste innekatter som knappt ens reagerar på lite musljud. Fast å andra sidan får dom inte vara inne på natten för då kan jag inte sova, det kan ha nånting med saken att göra. Jag har t.o.m. börjat slänga ut Polkis när hon kommer och slickar mig i ansiktet. Hon är värre än farmor Gudrun (som är snäll och inte menar nånting illa) men hon vill alltid krypa upp i ansiktet på en när man kramas.

Musen är i ett skåp, skafferiet och katterna kommer inte in där även om dom vill. Men vi får se om vi får död på den eller ej. Det blir en spännande blogg-följetong! Nu måste jag ner och kolla till maten.

Kommentarer
Postat av: annika

men va ska man då ha katter till, om dom inte jagar möss o råttor, som lön för mat o husrum?

2007-11-22 @ 20:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback