Polka- född till innekatt

Såfort man släpper ut Polkis sitter hon och skriker utanför dörren, hon  måste ändå gå ut och göra av med lite överskottsenergi för annars får jag aldrig sova på natten. Det är väl helt ok att hon vill gosa / bråka men hon ska vara i mitt ansikte precis hela tiden och det är inte ok. För några nätter sen låg och raklång på min mage och kramade mig, det var mysigt faktiskt. Och skönt att hon var still. Jag försöker få henne att ligga på min mage, men det vill hon absolut inte. Sen är hon så trögfattad också, det räcker inte med att man kastar bort henne en gång utan man måste göra det 7-15 gånger innan hon fattar vinken.

När man släpper in henne efter en stund ute (allt från 5 minuters utevistelse och uppåt) springer hon raka vägen till kattlådan och går på toa och sen äter och dricker hon. Det är rätt kul att hon inte hittat nånstans att gå på toa ute än, men hon kanske väntar tills sommaren. Findus tycker också att det är obehagligt att gå på toa ute på vintern, det blir väl kallt kan man tro.

Kommentarer
Postat av: annika

ha ha... va kul o höra att eran lilla katt är precis som våran ludde. han ska oxå in så fort man släppt ut han. o han går aldrig ut frivilligt. o när han kommer in är det toa o mat som gäller. fast jag är hård, när vi åker hemifrån på morron tycker ja att de kan va ute alla 3. elvis är inga problem för han är en riktig utekatt som inte är inne så gärna, stig är en jäsande deg som bara vill va inne o sova vintertid. de är allt bra roliga, katter.

2007-11-14 @ 08:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback