Motivation?

Det är en ond cirkel det här, idag var jag trött efter jobbet = vill inte laga mat. Jag orkade inte laga mat igår kväll heller och det är förmodligen därför jag inte orkar idag. Sen har jag börjat slarva med att äta frukt och grönsaker också och då blir jag alltid tröttare och på sämre humör. Som idag. Fast idag körde jag en plan B och värmde gammal torskgryta som låg färdig i frysen och sen kokade jag bara lite potatis till. Skönt att ha nånting klart när man får en sån här dag.

Annars har jag ont i ryggen och ena ljumsken, det hugger till då och då. Obehagligt. Det beror på att jag har jobbat och grejat idag på jobbet. Helt jävla onödigt, men ibland tror jag att jag kan jobba på som vanligt. Vilket jag såklart inte kan just nu och därför ska jag inte göra nånting mer än det jag absolut måste. Det straffar mig alltid senare om jag gör mer än vad jag egentligen orkar. Synd att jag inte kan känna det på en gång bara.

Just nu har jag iallafall slängt igång en maskin med tvätt, det blir nog en till efter den här för det finns massa tvätt. Tvättberget tar aldrig slut. Henke hade satt på gasen när han kom hem idag så det är varmt och skönt i köket och sovrummet nu. Imorgon ska jag jobba igen, men jag hoppas på att B och jag gör nåt skoj på dagen innan.

Snart blir det nog sängen för jag har inte sovit ordentligt sen i fredags (tror jag). Det kan vara därför jag inte känner mig helt fit for fight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback