Barnens pengar

Nu är barnbidraget snart slut, 500 kronor kvar när barnens sparande är draget. Jag passade på att dubbla månadssparandet för Binning, båda får såklart lika mycket sparat, men from nu är det dubbla summan mot vad vi sparade åt Binning tidigare. Det känns som att det är lika bra att öka på nu innan vi hinner vänja oss vid att ha två barnbidrag att använda.

Vi ska betala körkortet åt våra barn utöver deras sparkonton. Deras sparkonton är till för större utgifter, t.ex. om de vill köra cross, ha egen häst eller när det är dags att köpa större saker som säng, cykel, moppe och sånt. En buffert att ta av om vi inte har tillräckligt med pengar just då. Det kanske t.o.m. kan bli en bil om dom har tur. Tanken är iallafall att de ska ha lite pengar med sig ut i livet från oss. Att spara lite varje månad är verkligen smidigt, när man fått fingrarna ur och tagit sig för att fixa månadsdragningen!

Det är superenkelt att spara från barnbidraget eftersom det känns som extrapengar varje månad och det känns som att de pengarna ska gå till barnen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag känner likadant de där me o spara till barnen. jag hade inte ett korvöre sparat från mina föräldrar, vilket jag verkligen känt av. så ska inte mina ungar ha det. åt nora sparar vi i fonder. /Annika

2008-04-18 @ 19:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback