Nya kläderna

Ava Estelle fick två par byxor (ett par jeans strl.56 o ett par beige "army"-byxor i strl.62) i utbyte mot Hello Kitty-dressen, jag kände att jag ville väga upp mot allt rosa. Det är rätt intressant att de flesta accepterar att inte köpa blått till en kille, men när det är en tjej så måste det vara rosa grejer. Missförstå mig inte, jag gillar rosa själv och är jätteglad för alla fina kläder hon fått, men det blir lite väl mycket.

Jag köpte jackan på Indiska också, tack mamma för bidraget till den. Den är superfin, jag fick ta strl. XL för annars var den för kort i ärmarna. Jackan kan ni som sagt se
här. Den är såklart ännu finare i verkligheten. Jag såg en helt underbar rosamönstrad tunika, men just nu är det inte läge för mer kläder tyvärr. Jag satsar förresten mer på basplagg när jag handlar nuförtiden, sånt jag kan använda jämt. Jag är rätt duktig på att köpa allt utom basplagg eftersom dom är så tråkiga, men det kan vara skönt med en grundgarderob med enfärgade plagg. Faktiskt. Den här klänningen är också helt underbar.

Kommentarer
Postat av: annika

när nora föddes köpte ALLA rosa kläder till henne. alla utom jag! för visst kan rosa vara fint, men när det blir så himla mycket av det så blev jag anti-rosa... nu har nora börjat vilja bestämma va hon ska ha på sig, o hon gillar rosa själv. så de blev tillexempel en ny vårjacka från hm i rosa, som hon själv tyckte va fin. lagom är bäst! fast jag blir så förbannad när man ska köpa flickkkläder, kläderna har dålig passform, byxorna är smala så en blöja knappt får plats. o de går ju knappt att leka i! på pojkavdelningen har byxorna bättre passform o är mer lekvänliga. vem har bestämt att våra små tjejer ska se ut som små minivuxna????? grrr

2008-04-03 @ 10:09:17
Postat av: Nina

VA????
Hade ingen aning om att man inte köpte blått till pojkbebisar.....Jag tycker ljusblått är jättefint på dem när de är små. Sedan när de blir lite äldre är det ju svårare med så ljusa färger, kanske.

Och ska jag vara ärlig tycker jag att det är jättefint med rosa till små flickbebisar också.... Mina tjejer, utom Cindy (när hon var bebis skulle allt vara brunt och orange), har haft rosa kläder. Inte BARA rosa, men en hel del, i alla fall.

2008-04-04 @ 18:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback