Paj

Nu har jag en broccoli- och en skink och ostpaj i ugnen. I lördags insåg jag att det faktiskt var väldigt smidigt att göra två pajer samtidigt. Idag blir det en broccolipaj till mig och den andra pajen kan vi äta till kvällsmat (varken Henke eller Binning gillar broccoli).

Recept på pajdeg till två pajer: 2 dl vetemjöl, 2-3 dl grahamsmjöl, 125 gram smör, 3 msk kallt vatten. Börja med att blanda smöret och mjölet, tillsätt mer mjöl vid behov och till sist vattnet (det kan behövas lite till mjöl efter att man blandat i vattnet). Förgrädda pajskalet en stund och ha i valfri fyllning, grädda igen.

Jättelätt!

Kommentarer
Postat av: MATA MIG!

Paj är verkligen suverän mat! De som inte gillar broccoli får kanske testa pajen på vår blogg? Den innehåller även champinjoner och cashewnötter och är himla god.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback