Bra bok

Boken jag läser nu är så bra att jag inte kollat på Gilmore Girls överhuvudtaget idag. Dock har jag beställt hem ett par böcker av Dostojevskij (stavning?) så jag ska utveckla mitt intellekt lite mer. Jag läste ju "Mästaren och Margherita" av Michail Bulgakov, älskade den, när jag väl kommit in i den. Den är inte som nån annan roman jag läst och det fick mig att inse att jag mest läst svenska, engelska och amerikanska romaner. Vilket känns rätt inskränkt. En rysk (dock inte helt säker på att det är rysk men öststatlig iallafall) författare har en annan rytm i berättandet. Men nu kanske det blir lite ändring, ett besök på biblioteket kanske vore nåt också... Efter jul. Jag har funderat på att börja läsa lite mer nobelpristagare också. Jag gjorde ju ett ordentligt försök med Doris Lessing innan A E kom, hon skriver bra men inte lättasamt. Det är som att kickstarta hjärnan med elchocker, vilket kanske inte var det bästa när jag var gravid för jag blev så berörd hela tiden. Nu kanske det skulle fungera bättre.

Lite yrande såhär på kvällen precis före läggdags. Båda barnen sover och det gör nog vi vuxna snart med. Och jag som skulle lägga mig tidigt idag igen, det gick ju sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback