Skottdagen

Jag har lite funderingar kring vår bäbis. 29 februari finns ju iår eftersom det är skottår, då borde ungen komma ut. Det skulle vara så typiskt. Nog för att det blir en egen födelsedag, men den finns bara vart fjärde år. Inte särskilt kul. Men! Vi får se när den behagar komma. Henke föreslog att jag skulle gå ut på promenad med honom nu ikväll för han jobbar i Nyköping och Krokek den här veckan och vill helst slippa åka dit. Fast jag tycker det vore bra om bäbisen väntade lite till, en vecka ungefär, så den slipper ligga i kuvös (barn som föds i v.34 får oftast ligga nån dag i kuvös för värmens skull,står det på familjeliv.se)..

Det allra bästa vore ju om bäbisen kom precis före påsk, så var det med Binning, Henke var hemma i 3 veckor då (10 dagar pappaledigt + påskledig). Skönt och det var behövligt också, vi var helt förvirrade kan jag lova. Den här gången vet man iallafall vad det handlar om med en liten bäbis, men nu har vi Binning också. Det kommer nog bli rätt intensivt kan jag tänka mig.

Nästa MVC-tid är på lördag.

Kommentarer
Postat av: lovisa

alla bäbisar som föds innan vecka 36el37 får liggga på neanatalavd.

2008-02-19 @ 19:35:16
Postat av: s

ja det skulle ju vara det absolut roligaste om bäbisen redan hade kommit ut när jag är där så jag får se den lilla, min sjuka är åt fanders det vill inte ge med sig trots att jag verkligen svullar glass... men jag ska inte klaga en liten förkylning är väl inget om man tänker på stackars dig!! ha det bra

Postat av: Nina

Tovalie kom en månad för tidigt. Det gick bra, men hon hade svårt att lära sig att tutta. Hon ville mest sova....Vilket resulterade i; amning, matning med sked, pumpning, allt som allt tog det 1-1½ tim åt gången, detta skulle upprepas var tredje timme dygnet runt. Alltså blev det bara 1½-2 timmars vila mellan varje pass. Det är ingen överdrift att säga att Cindy och Mattias var helt slut. Bebisens sovbehov går tydligen före deras hunger, det är därför man måste väcka dem och mata dem så ofta. Tovalie vaknade aldrig av sig själv.
Efter ca två veckor fick de övergå till att mata Tovalie när hon var hungrig, dock minst var fjärde timme på dagen.
Nä, för tidigt födda är inget att längta efter....Fast å andra sidan, Joline kom tre veckor och en dag för tidigt och allt funkade helt perfekt, precis som om hon vore fullgången....fast hon var ju "äldre" när hon föddes än Tovalie.
Jag tycker du ska knipa ihop ett tag till. Det blir ju perfekt, som du sa om hon/han föds strax före påsk.

2008-02-20 @ 14:47:56
URL: http://www.123minsida.se/skogalund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback