Arn - Tempelriddaren

Jag pratade med Eva i telefon nyss och hon påpekade att jag inte hade skrivit nånting om bion igår. Alltså måste jag göra det nu. Filmen var bra, men jag kan tänka mig att om man inte läst böckerna innan så är dom nog rätt röriga. Böckerna är mycket bättre än filmen, men det tycker jag alltid (Sagan om Ringen är undantaget som bekräftar regeln). När jag ser filmatiseringen försöker jag alltid tänka att det "bara är en film" som jag inte vet nånting om, för annars blir jag besviken. Det är många detaljer från böcker som inte kommer med när det blir film och man missar mycket av upplevelsen på det.

Länge leve en god bok. Nu ska jag läsa lite mer i Nora Roberts- boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback