Finbesök och kycklinggryta

Fia och Sarah har varit här och hälsat på, vi käkade lunch: egen påhittad kycklinggryta och couscous. Det var gott, fast väldigt mättande, jag åt inte alls så mycket som jag tänkt. Jag hade bakat egna baguetter också, det blev bra.

Kycklinggryta:
kycklingfileér
en röd och en gul paprika
en röd och en gul lök
två vitlöksklyftor
ett gäng champinjoner
ca 0,5 l vatten
salt och grönsaksbuljong

Skär kycklingfileérna i bitar och bryn dem, hacka lökarna och bryn dem efter att du flyttat över den brynda kycklingen till en stor gryta. Skär paprika och champinjoner i bitar och bryn dom med. Blanda allt i grytan och häll på vatten så det täcker allt. Krydda med salt och ha på buljong. Låt puttra minst 30 min, gärna längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback