Målarmästaren

Idag har jag målat taket i rummet på övervåningen för andra gången, nu måste vi köpa en ny burk med högblank vitfärg innan det blir nåt mer måla. Jag har fått klartecken från Henke att riva upp golvet, det ska jag ta tag i framöver också men inte idag (hoppas det finns ett golv under masoniten). Jag vet inte riktigt vad jag ska välja för färg till väggarna... Var inne på grått i en varm ton för jag tänkte ha rött och grönt som färg på leksaksbackar och sånt (vi har 4 gröna från IKEA). När jag skriver röd menar jag en fin klar röd, inte IKEA´s fuskröda som är på t.ex. Trofast-backarna. Det är mer röd-orange tycker jag, gillar inte alls nyansen. Och sen har jag funderat lite på om vi skulle göra iordning ett skrivbord på en gång, fast ställa leksaksbackarna vi har under skivan. Vi har en hurts och skulle isåntfall bara behöva måla den, köpa nya roliga knoppar och sen fixa en skiva lite billigt. Ett gäng konsollhyllor ska vi också ha till böcker, nallar m.m. Ska nog fundera lite mer på inredning och sånt nu, det är alltid kul att drömma. Fast just nu handlar det mest om att tänka ut smarta budgetvarianter av saker vi har hemma och lite färg... En ännu större utmaning alltså, känner mig riktigt laddad faktiskt.



Söt och glad!



Såhär fin var A E på midsommarafton, B såg till att hon fick ha sina rockabillytärningar på sig också.


Kommentarer
Postat av: annika

va lik hon är dig!

2008-06-21 @ 23:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback