Söndag

Det har inte varit särskilt mycket action idag, vi var till Nina och tittade på nya fölisen. Nina var inte hemma, men vi fick se hennes söta barnbarn som jag tyvärr inte kan nämna vid namn, men hon har ett coolt, unikt namn. Och hon var verkligen sockersöt! Det var fölen också, jag hälsade "bara" på Cookie som vågade sig fram till grinden. Jag hade A E i bärsjalen för hon var inte på bra humör och B sprang omkring. Jag går inte in ensam med två barn till två föl och ett par unghästar... Känns lite onödigt med tanke på att B gärna springer bakom hästrumpor också.

Resten av dagen har vi inte gjort många knop, jag har tvättat och hängt tvätt. Satt in papper i pärmar, ska snart fortsätta med det. Och ändå försöker jag alltid sätta in papper efter hand som jag får dom, fattar inte hur det kan bli så mycket. Det har liksom hopat sig massa papper och utklipp m.m. under helgen och lite före med... Nu ska jag ta och städa klart. B har varit helt galen nyligen så jag satte på lite Emil och griseknoen för att han ska lugna sig, han sitter som ett tänt ljus just nu. Skönt! Ska nog gå ut en sväng sen, han behöver springa av sig lite. Vi behöver handla lite också, men det får Henke ta tag i när han kommer hem.

Jag vill ha choklad. Nu!



Fel fölis men söt ändå. Hippokrates e.Hip Hop - Corrado WL.
Bilden från vår promenad i lördags.



Två bilder från rätt stall också.
Zorba kom och poserade lite vid grinden.



Jumping Cookie var nyfiken och bitsk.
Men söt ändå förstås.
Fick bara en suddig bild på nya fölis som höll sig nära mamma hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback