Barntimmar

Idag har vi varit på barntimmarna, det var bara två andra mammor där med sina barn. Sammanlagt 5 barn, lugnt och skönt tycker jag. Binning var lite grinig och kastade grejer, men för det mesta lekte han snällt. Han är verkligen inne i en trotsperiod just nu, Nina säger att den håller i sig upp i 6-årsåldern ungefär. Fast jag väljer att tänka på det som hans frigörelseperiod, att han vill mycket mer än han kan eller kan kommunicera att han vill göra. Just nu när jag är förkyld är det dock bara trots, för jag orkar inte med riktigt. Det är trist att vara tjock, orörlig och förkyld samtidigt, jag känner mig inte som världens bästa mamma direkt. Men det går över (snart hoppas jag)!

Nu ligger B i vagnen och ska sova, vi har precis käkat pasta och pastasås till lunch. Gamla rester, Binning älskar den här maten så han var supernöjd. Och det var jag också eftersom jag slapp laga mat.

Jag tänkte kolla lite bloggar och sen sova lite, hoppas att förkylningen lättar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback