Fler pappadagar?

Kristdemokraterna har kommit med ett jättebra förslag: att dubbla pappadagarna. Nu är det ju 10 dagar som pappan får vara hemma tillsammans med mamma och barnet efter förlossningen, men i det nya förslaget skulle det alltså vara 20 dagar istället. Det behövs! Jag kommer ihåg när Henke började jobba igen efter att Binning hade fötts, jag var helt slut och förvirrad och kände mig ensamoch övergiven. Henke hade ändå varit hemma i 3 veckor eftersom Binning föddes precis före påsk, jag hade hoppats att lilla bäbisen skulle komma ut före påsk den också så Henke kunde vara hemma länge den här gången med, men så blev det inte.

Henke ska vara pappaledig 3 veckor i sommar i samband med semestern (3 veckor). Om jag hade haft högre föräldrapenning hade han kanske kunnat vara hemma en dag i veckan hela tiden eller nån annan variant. Beroende på hur jag mår och vad bäbisen är för en filur får vi se när jag kan börja jobba igen. Hoppas på att kunna jobba lite helger ganska tidigt för att spara dagar och få in lite mer cash. Men det beror som sagt helt på hur vi mår och hur jag känner mig...


Kommentarer
Postat av: annika

å jag kommer ihåg de där när peter började jobba igen o jag satt ensam o ammade en gång i timmen minst o dessutom grät o var helt nere. om vår nya bebis kommer när den ska så har peter ledigt totalt 6 veckor med semestern som e 4 veckor. de känns som att de kommer behövas.

2008-03-27 @ 14:39:43
Postat av: Lovisa

när Alex var 10 dagar så fick Mikael akut magont och dem trodde att det var blindtarmen så den tog dem bort,jag och Alex fick klara oss själva måste man så går det.

2008-03-27 @ 17:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback