Lördag

Idag har jag varit i stallet och pysslat med min raring Carmensita. Hon hade faktiskt inte rullat sig igår utan var ren och fin, glansig i den långa pälsen var hon också. Jag borstade henne med både piggborsten och gummiskrapan för att få bort så mycket päls som möjligt, det blev rätt bra faktiskt. Hon var hur gosig som helst, ville bara stå och mysa och inte alls bli borstad. Det var skönt för jag var på rätt dåligt humör.

Vi har precis kommit hem från Ljungsbro och Lovisas kalas, vi var kvar flera timmar. Henke och Micke spelade Wii och Binning lekte med grabbarna. Före kalaset käkade vi på McDonald´s och var på Sjögestad där vi tittade på Fia och Painter som tävlade dressyr. Dom var så fina så. Det är kul att se alla klippta, vältränade hästar samtidigt som Carmensita framstår som ett skogstroll i jämförelse.

Nu ska vi snart käka, Henke lagar lövbiff och pommes. Ikväll blir det väl melodifestivalen antar jag. Jag har ont ovanpå magen just nu, irriterande.

Vi får se om det blir nån promenad efter maten idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback