Tre-ords-mening

Det är tydligen stimulerande med en lillasyster för idag sa Binning en tre-ords-mening för andra gången, den löd: "ja va de". Och det var svar på frågan "var det gott?". Första gången han sa en tre ord i följd var när vi var i dalarna över jul, då sa han "pappa äh hä", vilket betyder "pappa är här".

Det är skönt att han fortfarande mår bra "trots" sitt syskon. Vi försöker vara som vanligt mot honom och det verkar ju funka bra, även om han blir tvungen att acceptera att vi är upptagna på annat håll ibland.

Kommentarer
Postat av: annika

visst blir man glad när ungarna säger flera ord i följd? nora säger 4-5 ord nu. talutvecklingen har gått fort framåt, däremot har potträningen stannat upp något... men de kommer väl sen. inget att pusha på. jag e ganska orolig för hur nora kommer ta det här med bebisen. vi brukar prata om bebisen som hennes bebis. när hon ser vagnar med bebisar i så ska hon alltid fram o titta. bebisar är kul. hoppas bara hon tycker de e kul med en syskonbebis oxå...

2008-03-29 @ 20:43:27
Postat av: sarah

ha ha min bäbis??? rambo är min bil... men men kalla gärna han för min bäbis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback