Underbara unge!

Det går så fort fram med B just nu. Idag har han kalsonger på sig, jag försökte spexa till toabesöket lite imorse. Jag sprang först och sa att det var tävling och slängde mig ner på toan (är det pedagogiskt att kissa först själv för att visa hur man gör?) sen sjöng jag för honom medan han satt där och det gick jättebra. Nyss planterade jag om blommor och B vattnade i utekrukorna, sen försvann han. Han var inte i vardagsrummet, men jag hörde honom inne på toaletten och tänkte att han kanske ville ha hjälp med kalsongerna om han skulle gå på pottan. Det skulle han inte för han hade varit inne och fyllt upp sin lilla vattenkanna alldeles själv. Sen vattnade han alla nya små plantor också.

Alldeles precis innan jag satte mig här (anledningen att jag satte mig) satte jag ut en höna och en tupp i en av utekrukorna och då säger ungen "pupp" när han får se tuppen. Som att han säger tupp varenda dag, men det var första gången! Och såhär håller det på hela dagarna, det är två eller tre helt nya ord varje dag. Jag är så stolt över honom och glad att han finns i våra liv! Färger han kan nu: blå, grön, vit och idag sa han brun också (första gången) . Förut när han lekte med sina bilar sa han "jojohaha" hela tiden, också nytt. Tiden bara rusar iväg, trots att jag försöker njuta av nuet...

B i fem myror

B i gårdagens outfit. Han älskar det här linnet.


Kommentarer
Postat av: sarah

han börjar bli så stoooor, värsta grabben liksom, du jag kommer ner igen helgen 23:e. en date måste klämmas in då!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback