Checklistan

är mer eller mindre avklarad. Tror att B och jag ska baka kakor och göra pizzadeg nu. Förut käkade han deg och ville inte sluta "knåda degen" för att han gillade den så mycket. Att äta då. Att knåda var inte riktigt lika roligt. Så han fick sluta knåda deg. Innan han bakade tog han hand om disken med, han vill så gärna vara med men oftast tar jag mig inte tid att låta honom hålla på. Eftersom jag tycker det är tråkigt som fan och bara vill bli klar. Men! Idag har han fått greja med både det ena och det andra, igår var han med och gjorde drömmarna. Jag vill gärna att han ska hjälpa till i köket och få göra egna saker, men det tar lång tid och blir väldigt (väldigt) slabbigt. Jag har noll tålamod med honom, försöker verkligen bättra mig.

Avklarat från checklistan: disk, bröd (ska ju bara gräddas och det gör vi ikväll för att slippa värma ugnen två gånger), hängt tvätt, startat en ny omgång tvätt. Det var faktiskt allt på listan. Gött. Fast det finns såklart alltid mer saker att göra, men nu blir det roligare grejer istället, när måstena är slut. T.ex. baka dom där goda(?) kakorna för första gången och läsa Lantliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback