Crazy animals

Alltså, vi drar verkligen till oss alla möjliga konstiga djurrelaterade händelser. Nyss var det en liten tax uppe på altanen. Jag tyckte att jag hörde ett skall rätt nära för en liten stund sen och nu var den lilla voffsingen här.



Den hade skitläskiga ögon, som ni kan se.

Först var det en rotteweiler, sen den där Disa som sprang omkring i Stjärnorp och nu den här. Och när Henke åkte till folkrace-KM förut stod den en kinesisk nakenhund med blå tröja mitt i vägen. Fast sen kanske det är så att vi försöker hjälpa till när det kommer förbi herrelösa hundar och allmänt pack. Lösa hästar funkar ju också för oss. En gång när jag hittade en lös hund i skogen hoppade den ju t.ex. in i bilen. Fast jag fick ut den igen, som tur var... Jakthundar känns inte helt ok att plocka upp mitt ute i skogen. Den här taxen verkar också vara nån slags jakthund för den hade reflexkoppel på sig och det gick nån och visslade i en visselpipa (?) i skogen. Jaja, vi får väl se...



Sniff, sniff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback