Nystart

Igår kväll vägde jag mig och då vägde jag alldeles för mycket, igen. Alltså är det nolltolerans mot socker som gäller, vilket jag skulle fortsätta med men det blev så svårt efter att jag hade varit i dalarna och fikat hela tiden. Eller jag blev väl lat och gav efter för suget varje gång istället för att stå emot. Och jag skulle sluta förra måndagen, men det blev ju som det blev med den saken. Men! Nu är jag på banan igen. Efter stallet åkte vi till Ica och handlade mjölk, äpplen, apelsiner och bananer! När jag blir sugen får jag ta en frukt eller en morot, inga kex eller smörgåsar. Dessutom måste jag äta ordentlig kvällsmat även om jag inte är hungrig. Nu har det blivit så att jag har ätit nånting på eftermiddag och därför inte varit hungrig när det är kvällsis. Senare på kvällen äter jag massa annat, t.ex. godis, kex, mackor och det är inte ok. Dessutom kan jag inte somna på kvällen för att jag mår illa när jag äter efter kl.18 (eller om det kanske beror på vad jag äter).

Nu ska jag koka ägg för vi ska äta torsk med äggsås till lunch idag, tänkte jag. Henke äter bara fiskpinnar och det är inte aktuellt, därför brukar jag göra fick till lunch ibland. Kanske nånting att jobba lite mer på också...



Mmm. Gott, nyttigt och lätt att laga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback