Stallet

Idag fick jag jaga Carmensita i ungefär en halvtimme, tror jag. Och då var vi alltså i en liten fålla (inte ens i den lilla hagen där Nina hade stängt in henne kunde jag fånga henne). Hon beter sig som ett jävla svin såfort jag kommer i närheten, hon låtsas bli jätterädd och sen springer hon iväg. Det är så himla tråkigt. Till sist fick jag ju som sagt tag på henne iallafall. Då hade jag först klappat henne på baken ett par gånger, på bogen några gånger (hon sprang iväg igen efter att jag klappat henne alltså) och sen kunde jag till slut ta henne. Nu får hon gå kvar i den lilla hagen själv så åker jag dit imorgon förmiddag och pysslar lite i lugn och ro. Det är rätt svårt att få nåt gjort när man har båda barnen med sig. A E sov kanske en halvtimme i vagnen, hon brukar sova 2 timmar. B sprang omkring och grejade ute på gården så jag fick kolla till honom lite då och då. Hästen är iallafall friserad och borstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback