Trots och anti

Idag handlar trotset om mig. Eftersom Henke tyckte att jag har mina slappardagar i veckan (diskutionen gäller hur mycket han "ska" hinna göra på helgen vs. hur mycket jag hinner i veckorna och Henke menar att jag ju hinner ha två slappardagar i veckan om jag vill. Han måste ju slappa på helgen när han äääntligen är ledig, jag tycker att han åtminstonde måste basa hemmet: typ dammsuga, lagat mat och diska)... Iallafall!

Eftersom Henke sagt det där ser jag till att göra massa saker varje dag. Igår var det hela eftermiddagen som gick åt till att baka, laga mat, baka lite till och diska. Idag har jag, som sagt, dammsugit, plockat undan och torkat av lite här och var. Ha ha till dig, älskling. Jag är inte alls lat och slapp. Jag jobbar hårt, jämt. Nästan. Nu ska jag vika den där tvätten och sen ska jag fan vara ledig och sjuk med min huvudvärk. Ligga på soffan och vara ynklig. Fast när tvätten är färdigvikt sätter jag en tjuga på att A E vaknar alldeles on time. Skulle inte förvåna mig. Förresten måste jag laga kvällsmat nu också, det blir gryta och det är ju nice om den får stå på spisen ett tag.

Kommentarer
Postat av: Emil Örn

Den dära Henke verkar vara en sund kille!

2008-11-13 @ 17:02:09
Postat av: Lovisa

Hallå där GLÖM INTE BARNEN städa kan ni göra när dem flyttat lek och ha skoj istället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback