Godisfunderingar

Jag funderar på att helt sluta äta godis, med undantag av mörk choklad. Ni vet sån besk, äcklig mörk choklad med superhög kakaohalt. Och sen äta fikabröd typ om man blir bjuden, men i lagom mängd, d.v.s. en bulle och en kaka. Det svåraste för mig är att jag är sugen på godis (socker) jämt, men om jag då äter en liten bit äcklig mörk choklad borde ju suget avta. Jag har funderat på godisbeting istället för lördagsgodis. T.ex. en halv mörk chokladkaka i veckan, då kan jag äta en liten bit per dag istället för hela på lördagen. Hur låter det här? Jag skulle gärna vilja ha lite feedback från er på om det här borde räknas som fusk eller om det låter lite vettigt?

Alltså: istället för fritt svull på lördagar, en liten chokladbit per dag.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag har på söndag varit helt godisfri i två veckor. Anledningen är att jag känner mig lika sötsugen precis som du beskriver. Jag har gjört såhär förut o det har funkat i ca tre veckor, tills jag bestämmer mig för att jag FÅR äta godis igen. Halkar jag tillbaka på att äta godis nästan varje dag igen, ja, då är det godisförbud ett tag igen.

Första veckan är alldra värst, så, mitt råd är att INTE äta godis alls. Inte ens lördags, inte ens en mörk chokladbit. O hur illa det än låter, det är "lättare" om du inte äter kakor o så heller (socker i dem som i godis). Det tar ca en vecka för kroppen att hamna i normalbalans vad gäller sötsuget, så dricker du inte läsk eller så heller blir det lättare, EFTER första veckan (då klättrar man nästan på väggarna). Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback