Jättemycket mat

Idag är det mycket mat-prat. Nu har jag alltså gjort köttfärslimpa, potatis och sås till lunch och vi har ätit. Alla tre, A E var väldigt nöjd med maten. Hon fick såklart kokta grönsaker också, idag var det paprika, ärtor och majs. Jag har alltid i riven morot i köttfärslimpan så slipper jag göra grönsaker till... Lat, javisst! Jag har gjort iordning en stek också, den står på spisen nu och jag har även gjort en potatisgratäng. Den ska vi värma på ikväll sen när Emma, Johan och barnen kommer hit och äter. Jajamän, vi bjuder på uppvärmd gammal mat. Men det får dom ta. Ha ha. Nu ska barnen och jag åka ner till affären och köpa snask och efterrättsattiraljer. Turkisk yoghurt, vit blockchoklad med lemon-limesmak som man river och blandar i yoghurten. Till det ska man äta färsk frukt. Vilket i vårat fall innebär hallon från frysen, men det är inte så mycket att göra åt. Vi får se om Fornåsas lilla Ica-butik har nåt av det jag vill ha i sortimentet, man är snäll om man säger att deras sortiment ibland är lite eh... begränsat? Men så är det väl i en liten affär på landet. Jag är iallafall glad att den finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback