Så svårt...

Alltså, hur ska man klara att inte äta socker när det bjuds på fika till höger och vänster? Problemet är inte att det är frestande, vilket det också är, utan att jag tar fikabröd utan att tänka efter. Det är så man gör, sätter sig vid bordet, häller upp det man ska dricka och sen börjar man plocka från kakfatet. Idag, som tur var, stod kakfatet långt bort och därför blev det inga kakor för mig. Jag hade tänkt ta en kaka, men sen kom jag på att jag inte äter socker längre. Iallafall inte i nästan ren form som kakor, godis, läsk, glass, fikabröd i allmänhet. Jag antar att jag ska införa lördagsgodis för mig, annars kommer jag bli komplett galen. Men absolut inget socker de andra dagarna! Bara för att klargöra för mig själv så innebär "de andra dagarna" måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag. Annars vet jag hur min klyftiga hjärna funkar. Det blir kringelikrokar och slingranden, dåliga ursäkter och fuskförsök.

Nu ska jag fixa lite lunch och ta fram fikabröd till Lena och Sarah som ska komma i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag minns när du inte åt godis på 1 år och fick 500 kr (el hur var det?) Tänk att du är 10 år och försök övertala Jampen om att slänga åt dig lite kosing om du lyckas för om jag inte minns fel lyckades du då? :) trevlig helg! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback