Sockerberoendet

Idag har sockermonstret verkligen gjort sig påmint om och om igen, jag har fått lyssna på de mest fantasirika utläggningar om varför jag ska få äta bara eeeen liten godisbit idag. "Jag har varit så duktig hittills", "jag har fått för lite sömn den senaste tiden", "men det ÄR ju faktiskt lill-lördag det vet ju alla" and so on. "Bara ett litet smaksipp på Henkes läsk, det är ju nästan ingenting, det är ingen som behöver få veta". Det där sockermonstret vet verkligen vad det gör. Fast jag är stark och har stått emot hela dagen. Jag är så enormt jättestolt över mig själv för det här har utan tvivel varit den svåraste dagen nånsin (jag vet inte om jag borde lägga till ett hittills på slutet).

Nu blir det sängen!



Den sovande ungen (inte på bilden men just nu).
B är fortfarande vaken för han somnade i bilen på väg hem förut.
Och nu svär jag en lång ramsa eftersom han promt vägrar somna på kvällen.


Kommentarer
Postat av: Tin

Jag stod oxå emot godiset, har 4 kilo kvar nu, allt sitter runt låren och rumpan men jag planerar att rida bort dom där kilona snart. Billie är jakthund ikväll, vi har varsinn bebis att ansvara för jag och P-Å. Hur går det med Carmenzita? Rider du eller har du planer på att sätta igång? Kämpa på mot sockersuget, jag kämpar mot coca colan, min största fiende.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback